Allegro - otwarta i wieloplatformowa biblioteka do tworzenia gier 2D oraz 3D. Projekt został założony w 1996 przez Shawna Hargreavesa, który po pewnym czasie udostępnił źródła biblioteki wszystkim zainteresowanym. Początkowo biblioteka była rozpowszechniana na licencji gift-ware, jednak od wersji 5.0 jest udostępniana na licencji zlib .
Trzeba tutaj dodać że allegro5, nie jest kontynuacją allegro4, została napisana od początku, i nie są ze sobą zgodne składnią kodu. W Allegro5 mamy dwie linie rozwoju biblioteki oficjalną(stabilną) 5.0.x, aktualna to 5.0.10, i wersje testową (niestabilną) 5.1.x(wip). zawiera wiele funkci niedostępnych w wersji stabilnej, ostatnia wersja to 5.1.8.
Co około 3, 4, miesiące jest wydawana kolejna wersja stabilna z poprawkami i nowymi funkcjami.
codeblocks-13.12mingw-setup-TDM-GCC-481.exe
Jak i kursów:
Kurs-C++ ze strony cpp0x.pl
Trzeba tutaj dodać że allegro5, nie jest kontynuacją allegro4, została napisana od początku, i nie są ze sobą zgodne składnią kodu. W Allegro5 mamy dwie linie rozwoju biblioteki oficjalną(stabilną) 5.0.x, aktualna to 5.0.10, i wersje testową (niestabilną) 5.1.x(wip). zawiera wiele funkci niedostępnych w wersji stabilnej, ostatnia wersja to 5.1.8.
Co około 3, 4, miesiące jest wydawana kolejna wersja stabilna z poprawkami i nowymi funkcjami.
Aby pisać gry, programy w Allegro 5 potrzebna jest nam znajomość języka C lub C++ ponadto obsługa środowiska programistycznego, mamy spory wybór środowisk:
- Code::Blocks 13.12 ← link opis → wikipedia code::blocks kurs
- Microsoft Visual Studio C++ ← link opis → wikipedia
- Dev-C++ ← link opis → wikipedia
Jak i kursów:
Kurs-C++ ze strony cpp0x.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz